استراتژی سئو
نوشته شده توسط : مستر امیری

استراتژی سئو | چطور یک پروژه سئو را به موفقیت برساینم؟

داشتن برنامه و استراتژی برای اینکه هر کاری را بتوان به موفقیت رساند لازم و ضروری است. برای موفقیت در پروژه های سئو سایت یک کسب و کار هم داشتن استراتژی سئو صحیح لازم و ضروری است. البته که چیدن استراتژی برای سئو سایت نیازمند تجربه و مهارت و تخصص کافی در این حوزه است. در این مقاله قصد داریم مهمترین گام هایی که باید برای چیدن استراتژی سئو طی کنید را برای شما بیان کنیم پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اولین گام در سئو، توجه به اهداف تجاری است

تکنیک‌ های سئو کلاه سفید، شیوه ‎‌ای برای کنترل برخی نتایج در موتورهای جستجو است اما مطمئنا سئو، به تنهایی نمی ‌تواند هدف تجاری یک شرکت باشد. هیچ شرکتی بلافاصله پس از شروع به کار نباید هدف تجاری ‌اش را رتبه گرفتن روی یک لیست بلندبالا از کلمات کلیدی قرار دهد.

اما سئو می‌تواند تاثیر مستقیمی بر روی اهداف تجاری یک شرکت داشته باشد. بیایید با یک مثال، تاثیر “اهداف تجاری” روی سئو مورد بررسی قرار دهیم. به طور مثال یک فروشگاه لوازم ورزشی را در نظر بگیرید. هدف تجاری صحیح برای این فروشگاه احتمالا “رشد فروش آنلاین محصولات” و “دستیابی به مخاطبان گزینش شده در فضای وب” است.

هدف تجاری این کسب‌و‌کار “افزایش فروش محصولات” خارج از محدوده فیزیکی این فروشگاه است. با این شرایط، صاحبان فروشگاه تلاش می‌کنند تا با پیدا کردن طیف وسیعتری از مخاطبان، محصولات بیشتری را هم به فروش برسانند. برای این منظور فعالیت‌ های بازاریابی‌ که به یافتن مخاطبان جدید کمک کند؛ مثل افزایش “آگاهی از برند” می‌تواند به شدت راهگشا باشد.

گام دوم؛ ارزیابی عمکلرد و وضعیت فعلی سایت

زمانی می توانید برای بهبود، تصمیم درست و یک استراتژی درست بچینید که اشراف کاملی نسبت به وضعیت فعلی داشته باشید. بنابراین در قدم اول برای بررسی وضعیت فعلی رتبه کلیدواژه های سایت خود را مشخص کنید. ترافیک ورودی به ازای کلیدواژه های دارای رتبه را مورد بررسی قرار دهید. سعی بخش های مختلف سایت خود را از نظر فاکتورهای مهم سئو فنی یا تکنیکال، سئو داخلی،سئو خارجی مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. ایرادات را جمع آوری کنید تا بتوانید به درستی برای نکات لازم برای رفع آن ها را در استراتژی سئو خود بگنجانید.

گام سوم، آنالیز و تحلیل رقبا

یکی از مهمترین گام ها برای اینکه بتوانید یک استراتژی سئو خوب تدوین کنید این است که، وضعیت رقبای خود را آنالیز کنید. اینکه روی چه کیوود هایی رتبه دارند. برای آن کیوودها چه فعالیت آن پیج و آف پیجی انجام داده اند. برای برررسی لینک سازی های داخلی آن ها می توانید از ابزار اسکریمینگ فراگ استفاده کنید. برای بررسی بک لینک های خارجی هم از ahrefs کمک بگیرید. با کمک این ابزار می توانید متوجه شوید که رقبای شما از چه منابعی و به تعداد بک لینک گرفته اند. و شما می توانید در استراتژی سئو خود بهتر از آن ها عمل کنید.

4- تعیین اهداف و شاخص‌های عملکرد کلیدی

تعیین اهداف و شاخص‌های عملکرد کلیدی یا همان KPI، مهم‌ترین بخش تدوین استراتژی سئو خواهد بود. در این بخش باید مقصد و هدف نهایی خود را تعیین کنید تا بتوانید مسیری را طراحی کنید که به آن هدف اصلی ختم شود. با این وجود، فراموش نکنید که اهداف و شاخص‌ عملکرد کلیدی دو مقوله کاملا متفاوت بوده و هر دوی آن‌ها را باید به‌صورت مجزا تعیین کرد. برای درک بهتر تفاوت مابین آن‌ها، هر کدام را باید به‌صورت خلاصه شرح دهیم:

  • اهداف: نتیجه نهایی مورد نظر شما که باید به آن دست پیدا کنید؛
  • شاخص عملکرد کلیدی یا KPI: معیارهایی که فرآیند حرکت به سمت اهداف را تعیین خواهند کرد.

با اینکه اهداف و KPI در اغلب موارد با یکدیگر یکسان در نظر گرفته می‌شوند، باید پیش از هرچیزی تفاوت آن‌ها را درک کرده و برای تدوین استراتژی سئو کسب‌وکار خود، هر دوی آن‌ها را به کار ببرید.

5-شناسایی کلمات کلیدی کم رقابت با نرخ تبدیل بالا

یکی از استراتژی های بسیار کارآمد در سئو که معمولا نادیده گرفته می‌شود، کسب جایگاه برای کلماتی‌ ست که میزان تقاضا یا جستجوی پایینی دارند.

کسب جایگاه در عباراتی که نرخ جستجوی پایینی (بطور میانگین در ماه) دارند، اگرچه ممکن است افزایش چشم گیری در آمار بازدید سایت ایجاد نکند، اما همان تعداد اندک را با احتمال بالاتری به مشتری تبدیل خواهد کرد. در این مرحله رقابت ساده‌تر بوده و نتایج بدست آمده زیربنای خوبی برای مراحل بعدی کار ایجاد میکند.

مرحله ششم: برای هر موضوع صفحه بسازید

 در حوزه وب سایت ها و رتبه گرفتن در موتورهای جستجو، تلاش برای اینکه یک صفحه برای چند کلمه کلیدی رتبه بگیرد غیر ممکن به نظر میرسد. اما اجازه دهید این ایده را به صورت عملی بررسی کنیم:

۱۰ موضوع ستونی که در مرحله اول انتخاب کردید را در نظر بگیرید و یک صفحه برای هر یک ایجاد کنید که بطور خلاصه به ارائه طلاعات در مورد موضوع در سطحی بالا بپردازد و از کلمات کلیدی طولانی که در هر خوشه در مرحله دوم بدست آمده استفاده کنید.

برای مثال، یک صفحه ستون در مورد سئو می تواند سئو را در بخش های مختصر توصیف کند که شامل تحقیقات کلمه کلیدی، بهینه سازی تصویر، استراتژی سئو و سایر موضوعات فرعی مرتبط با سئو باشد.

هر صفحه ستون را به عنوان یک جدول محتوا در نظر بگیرید، که در آن به صورت مختصر خوانندگان خود را با موضوعات وابسته ای آشنا می‌کنید که در پستهای وبلاگ به توضیح آنها خواهید پرداخت.

از فهرست کلمات کلیدی خود برای تعیین تعداد صفحه ستون‌های مختلفی که باید ایجاد شود استفاده کنید. در نهایت تعداد موضوعاتی که برای آنها صفحات ستون ایجاد می‌کنید باید با تعداد محصول، پیشنهادات، تخفیفها و مکانهای کسب و کار شما هماهنگ باشد.

این امر باعث می‌شود که مشتریان بالقوه و مشتریان واقعی شما بتوانند بدون توجه به کلمات کلیدی که سرچ می‌کنند براحتی شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند.

هر صفحه وب باید شامل مطالب مرتبط برای مشتریان احتمالی و مشتریان شما باشد و شامل عکس ها و لینکهایی به صفحات سایت شما برای بهبود تجربه کاربری باشد. در مورد این لینک ها در مرحله بعدی صحبت می‌کنیم.

مرحله هفتم؛ چیدن استراتژی درست لینک سازی داخلی

زمانی که حرف از لینک سازی می شود همه گمان می کنند تنها لینک سازی خارجی است که اهمیت دارد، در حالی که لینک سازی داخلی می تواند برای سایت شما معجزه کند. با چیدن یک استراتژی سئو درست برای لینک سازی داخلی برای بسیاری از کوئری های وب سایت خود می توانید بدون هزینه های آف پیج به رتبه های خوبی در صفحه ی نتایج گوگل دست یابید.

مرحله هشتم؛ ایرادات فنی سایت را رفع کنید

یکی از مهمترین نکات در استراتژی سئو این است که برای رفع ایرادات فنی که قبلا در مرحله بررسی وضعیت فعلی سایت آن ها را مشخص کرده بودید اقدام کنید. به علاوه یکی از مهمترین کارها در این مرحله این است که بر روس بهبود سرعت لود صفحات تمرکز کنید.

مرحله نهم؛ بهبود لینک سازی خارجی

هر اندازه که روی سئو داخلی  و سئو تکنیکال سایت خود تمرکز کنید کافی نیست. از آن جایی که رقبای شما روی سئو خارجی سایت خود کار می کنند و با انتشار رپورتاژ و خرید بک لینک وضعیت سئو خارجی خود را بهوبد می بخشند، شما نمی توانید این بخش از سئو را نادیده بگیرید. حتما باید این بخش را در استراتژی سئو خود بگنجانید و برای آن برنامه ی ویژه ای داشته باشید.

 

 

 

 

 





:: بازدید از این مطلب : 11
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: